Twijfel je nog? Neem een vrijblijvende optie

Inschrijven
Wonen

Inkomenstoets en passend toewijzen

8 (40) uit 40 reviews
Open inschrijving Incompany Klassikaal, Hybride, Online

Hoe leg je inkomensgegevens op een juiste manier vast en welke bronnen kun je gebruiken om het inkomen te bepalen?

Documentatie aanvragen

Algemeen

Met de invoering van Passend Toewijzen wordt het goed registreren van inkomensgegevens belangrijker dan ooit. Geen goede registratie, betekent meestal problemen met de accountant. En daarnaast heeft de inkomensregistratie ook een sociale functie, namelijk controleren of de woning past bij je inkomen.

Wat levert het je op?
  • Kennis over hoe je inkomensgegevens juist vastlegt
  • Kennis van de bronnen die je kunt gebruiken om het inkomen te bepalen
  • Inzicht in de regels die gelden met betrekking tot verhuur via tussenpersonen
  • Kennis van Passend Toewijzen en de EU-regels, m.b.t. woningtoewijzing en staatssteun
  • Inzicht in hoe het systeem van huurtoeslag werkt

Geschikt voor jou?

Je bent medewerker verhuur, woon- of verhuurmakelaar en je controleert of registreert de inkomensgegevens.

Aanvraag Collega-korting

Wil je deze opleiding met meerdere collega’s gaan volgen? Vraag dan de collega-korting aan!

Programma

Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Passend toewijzen en IRF
  • Verwijzing wet op de huurtoeslag
  • Passendheidstoets (95% regeling)
  • Aftoppingsgrens
  • Wat valt er onder het huishouden?
  • Hoe om te gaan bij tussenpersonen (verhuurders)
  • Hoe bereken je het inkomen in de breedste zin van het woord (IBRI, schatting actueel inkomen, ondernemers)
  • Indexeren
  • Kale huur en rekenhuur
  • Tijd voor sparren en vragen over cases

Aan het einde van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname.

Data en kosten

Hieronder vind je een overzicht van de data en kosten voor deze opleiding.

Kosten
Deelnamekosten
€ 340,00
Arrangementskosten per dag
€ 55,00
Lesvormen

Lees meer over de verschillende lesvormen die we aanbieden: klassikaal, online, hybride en e-learnings. Mocht je deze cursus in hybride vorm willen volgen. Schrijf dit dan in het opmerkingenveld van je inschrijving.

Opleidingsdata

Staat de datum van jouw keuze hier niet bij? Schrijf je in op de wachtlijst en we nemen contact met je op zodra er een nieuwe datum bekend is.

Startdatum
Locatie
14 feb 2022 Voldoende plekken
Utrecht
13 jun 2022 Voldoende plekken
Utrecht
3 okt 2022 Voldoende plekken
Utrecht
Datum heeft doorgagarantie
Wachtlijst
Wist je dat?

Wij zijn CRKBO gecertificeerd en daarom zijn onze opleidingen vrij van BTW. Bovengenoemde kosten zijn inclusief materiaal, arrangementskosten en certificaat van deelname.

Beoordelingen

HabiTask heeft deze cursus voor verschillende corporaties incompany georganiseerd. Deze cursus is volledig op maat te maken voor jouw corporatie. Lees hier een aantal uitgebreide referenties terug:

Seap Çakmak
8
Ik ging er blanco in, had geen ervaring met het controleren van inkomenstoetsen. Toch had ik de verwachting dat we ook salarisspecificaties zouden bespreken en dat we berekeningen zouden maken aan de hand van voorbeeld specificaties en belastingpapieren.
Tanja Rila
Onze Woning
8
Vond het fijn dat we maar met 3 personen waren, veel tijd voor vragen enz. Fijne cursus.
Silke lansink
8
Duidelijk enthousiast
Nicole Kuilder
Beter Wonen
8
Was erg leerzaam!
Kimberly
Ymere
9
Top

Advies nodig?

Wil je advies of deze opleiding bij je past? Bel naar 0182 – 302 444 of vul het formulier in en wij nemen vrijblijvend contact met je op.