Communicatie

Klantgericht schrijven

8,7 (57) uit 57 reviews
Incompany Klassikaal, Online

Wat heb je nodig om jouw tekst duidelijk, persoonlijk en klantgericht te maken, zonder dat dit ten koste gaat van de professionaliteit?

Documentatie aanvragen

Algemeen

Jouw brieven en mails zijn kort en krachtig. Maar je klant wil ook dat je haar persoonlijk aanspreekt, klantvriendelijk blijft en oplossingsgericht bent. Oók als de boodschap lastig is. Of als jij eigenlijk geïrriteerd bent, bijvoorbeeld over een klacht. In deze cursus krijg je de handvatten om in goede én slechte tijden een professionele tekst te kunnen afleveren.

Wat levert het je op?
  • Duidelijke teksten, maar niet kort-door-de-bocht
  • Klantvriendelijkheid zonder te slijmen
  • Sneller schrijven, ook bij slecht nieuws
  • Klachten kunnen aangrijpen als een kans
  • Snellere acceptatie van jouw boodschap vanuit de klant, die beter weet waar hij of zij aan toe is
  • Veilige oefenomgeving omdat je brief of mail niet op social media verschijnt (en anders als positief voorbeeld)
  • Weerspiegeling van de sociale visie van je organisatie in jouw teksten

Geschikt voor jou?

Je moet lang nadenken om iets klantvriendelijks te schrijven, je wilt variëren op ‘mocht u nog vragen hebben…’ of je bent iemand die lastige mails moet schrijven of klachten beantwoordt.

Aanvraag Collega-korting

Wil je deze opleiding met meerdere collega’s gaan volgen? Vraag dan de collega-korting aan!

Programma

In deze cursus leer je wat je nodig hebt om jouw tekst duidelijk, persoonlijk en klantgericht te maken, zonder dat dit ten koste gaat van de professionaliteit. Hierbij komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat ervaart je klant als klantvriendelijk?
  • Oplossingsgericht schrijven
  • Klachtenmanagement, het omgaan met klachten en relatiebeheer
  • Klantvriendelijke zinnen en woorden
  • Transparantie als huidige kernwaarde
  • Een lastige boodschap efficiënt en effectief overbrengen
  • Feedback op jouw eigen teksten

Aan het einde van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname.

Maatwerk

Deze opleiding bieden wij incompany aan. Mocht je vragen hebben of een vrijblijvend advies willen, kun je contact opnemen met HabiTask via 0182-302444, of opleidingen@habitask.nl.

Wist je dat?

Wij zijn CRKBO gecertificeerd en daarom zijn onze opleidingen vrij van BTW. Bovengenoemde kosten zijn inclusief materiaal, arrangementskosten en certificaat van deelname.

Beoordelingen

HabiTask staat voor kwaliteit. Daarom evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.

Bram Postmus
7
Leerzaam maar zou wat meer op het gebied van beleid willen weten.
Marjelle
Vestia
10
Wat leuk en leerzaam
Mariam
Ymere
9
Fijne ervaring! Goeie les en veel aan gehad.
Kelly
9
Leerzame middag. Veel oefenen en kan alles direct toepassen
Roekchanna Khadje
8
Goede tempo, duur van de training was goed. Niet te lang en niet te kort
Mariam
9
Fijne les, van alles besproken en behandeld. Veel aan gehad.
Katinka
10
Leerzaam en duidelijk. Weet veel van taal, maar heb er toch veel van geleerd
Kelly
9
Hele leerzame en leuke dag.
Ilham zarrou
Ymere
9
Goede ervaring. Kleine groep, veel aandacht
Anonymous
9
Een super leerzame en enthousiaste training.
Anonymous
10
Ik heb een erg fijne training gehad, zeker voor herhaling vatbaar.
Anonymous
9
Heel leuke lesdag met veel tips en leuke weetjes voor de toekomst

Advies nodig?

Wil je advies of deze opleiding bij je past? Bel naar 0182 – 302 444 of vul het formulier in en wij nemen vrijblijvend contact met je op.