Vragen? Bel 0182 - 302 444

Klantgericht schrijven

Cursusduur

1 dag

Locatie

Utrecht

Ook als het lastig is

Je brieven en mails zijn kort en krachtig. Maar je klant wil ook dat je haar persoonlijk aanspreekt, klantvriendelijk bent en oplossingsgericht. Oók als je boodschap lastig is. Of als jij eigenlijk geïrriteerd bent, bijvoorbeeld over een klacht. In deze workshop krijg je handvatten (of zo je wilt handvaten) en input om je digitale hospitality wat meer body te geven. Zodat je in goede én in slechte tijden een professionele tekst kunt afleveren.

Wat levert het op?

  • Duidelijke teksten maar niet kort-door-de-bocht
  • Je schrijft klantvriendelijk zonder te slijmen
  • Je schrijft sneller, ook bij slecht nieuws
  • Je grijpt een klacht aan als een kans
  • Je klant weet waar hij of zij aan toe is en accepteert je boodschap eerder
  • Je brief of mail verschijnt niet op social media (of als positief voorbeeld)
  • Je teksten weerspiegelen de sociale visie van je organisatie

Cursusduur

1 dag

Extra

Na afloop van de cursus ontvang je een certificaat van deelname.

Voor iedereen die lang moet nadenken om iets klantvriendelijks te schrijven. Of die wil variëren op ‘mocht u nog vragen hebben…’. En voor iedereen die wel eens lastige mails moet schrijven of klachten beantwoordt.

Programma

  • Wat ervaart je klant als klantvriendelijkheid?
  • Oplossingsgericht schrijven
  • Klachtenmanagement, het omgaan met klachten en relatiebeheer
  • Klantvriendelijke zinnen en woorden
  • Transparantie als huidige kernwaarde
  • Een lastige boodschap efficiënt en effectief overbrengen
  • Feedback op je teksten
  • Algemeen

    Wat levert het op?

    • Duidelijke teksten maar niet kort-door-de-bocht
    • Je schrijft klantvriendelijk zonder te slijmen
    • Je schrijft sneller, ook bij slecht nieuws
    • Je grijpt een klacht aan als een kans
    • Je klant weet waar hij of zij aan toe is en accepteert je boodschap eerder
    • Je brief of mail verschijnt niet op social media (of als positief voorbeeld)
    • Je teksten weerspiegelen de sociale visie van je organisatie

    Cursusduur

    1 dag

    Extra

    Na afloop van de cursus ontvang je een certificaat van deelname.

  • Voor wie

    Voor iedereen die lang moet nadenken om iets klantvriendelijks te schrijven. Of die wil variëren op ‘mocht u nog vragen hebben…’. En voor iedereen die wel eens lastige mails moet schrijven of klachten beantwoordt.

  • Programma

    Programma

    • Wat ervaart je klant als klantvriendelijkheid?
    • Oplossingsgericht schrijven
    • Klachtenmanagement, het omgaan met klachten en relatiebeheer
    • Klantvriendelijke zinnen en woorden
    • Transparantie als huidige kernwaarde
    • Een lastige boodschap efficiënt en effectief overbrengen
    • Feedback op je teksten

  • Data & kosten

Ook zij kiezen voor HabiTask