Vragen? Bel 0182 - 302 444

Klantgericht werken en klantbeleving

Cursusduur

1 dag

Locatie

Utrecht

Je hebt dagelijks contact met klanten. Je spreekt tientallen mensen, die allemaal wat anders willen. Je weet dat de corporatie waar je werkt klantgericht wil werken. Maar wat is dat precies? En hoe klantgericht ben jij eigenlijk? Hoe is bijvoorbeeld je houding en uitstraling naar klanten, hoe communiceer je met hen en … hoe ga je om met klachten?

In deze cursus klantgericht werken en klantbeleving staan de wensen van de klant centraal en leer je hoe je met praktische tips en trucs optimaal kunt inspelen op deze behoeften. Bovendien krijg je inzicht in verschillende communicatiestijlen en wordt er specifiek gekeken naar jouw eigen persoonlijke stijl!

Wat levert het op?

  • Je brengt jouw klantgerichtheid naar een hoger niveau
  • Je krijgt inzicht in de belevingswereld van klanten (gedrag, wensen en behoeften)
  • Je krijgt inzicht in de effecten van jouw persoonlijke communicatiestijl
  • Je leert klantgerichtheid te vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
  • Je kunt schakelen tussen diverse soorten klanten en gesprekken

Cursusduur

1 dag

Extra

Na afloop van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname

Medewerkers met klantcontacten, zowel intern als extern.

  • Trends:
    • Hoe denken klanten?
    • Wat zijn de trends in hun gedrag?
    • Wat betekent dat voor jouw werk?
  • Organisatie:
    • Wat is de gedragscode en de ambitie van je werkgever, wat betreft de communicatie met klanten?
    • Wat betekent dat voor jouw communicatie?
  • Persoonlijk doel:
    • Hoe werk jij?
    • Ben je daar tevreden over?
    • We werken met gerichte, individuele oefeningen: concrete situaties uit jouw dagelijkse praktijk. Waar loop je tegen aan?
    • Wat zou jij willen veranderen of aanscherpen?
    • Hoe ga je dat doen?
  • Plan:
    • Wat neem je mee uit de training?
    • Hoe zet je je persoonlijke doel om in echte verandering in je dagelijkse werk?
    • Je maakt een haalbaar plan om je werk leuker en effectiever te maken.
  • Algemeen

    Wat levert het op?

    • Je brengt jouw klantgerichtheid naar een hoger niveau
    • Je krijgt inzicht in de belevingswereld van klanten (gedrag, wensen en behoeften)
    • Je krijgt inzicht in de effecten van jouw persoonlijke communicatiestijl
    • Je leert klantgerichtheid te vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
    • Je kunt schakelen tussen diverse soorten klanten en gesprekken

    Cursusduur

    1 dag

    Extra

    Na afloop van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname

  • Voor wie

    Medewerkers met klantcontacten, zowel intern als extern.

  • Programma

    • Trends:
      • Hoe denken klanten?
      • Wat zijn de trends in hun gedrag?
      • Wat betekent dat voor jouw werk?
    • Organisatie:
      • Wat is de gedragscode en de ambitie van je werkgever, wat betreft de communicatie met klanten?
      • Wat betekent dat voor jouw communicatie?
    • Persoonlijk doel:
      • Hoe werk jij?
      • Ben je daar tevreden over?
      • We werken met gerichte, individuele oefeningen: concrete situaties uit jouw dagelijkse praktijk. Waar loop je tegen aan?
      • Wat zou jij willen veranderen of aanscherpen?
      • Hoe ga je dat doen?
    • Plan:
      • Wat neem je mee uit de training?
      • Hoe zet je je persoonlijke doel om in echte verandering in je dagelijkse werk?
      • Je maakt een haalbaar plan om je werk leuker en effectiever te maken.

  • Data & kosten

Ook zij kiezen voor HabiTask

Klanten over Klantgericht werken en klantbeleving

“Een leerzame dag, met veel praktijkoefeningen waarin je de geleerde theorie kunt toepassen”

Carla van der Linden Vooren - Woonwaard

“Zeer duidelijke uitleg, goede praktijkvoorbeelden”

Erik Nies - Mooiland

“De docent heeft veel kennis en blijft boeien”

Inge Kolenbrander - Ons Huis