Vragen? Bel 0182 - 302 444

Aannemen van reparatieverzoeken

Cursusduur

1 dag

Locatie

Utrecht

Veel corporaties hebben de doelstelling dat 80% van de reparatieverzoeken in 1 keer leidt tot een goede en volledige opdrachtverstrekking. Maar het aannemen van reparatieverzoeken is vaak lastig; wat bedoelt een bewoner nou precies met ‘dat dingetje onderaan het raam’ of ‘een soort boutje vlakbij de stortbak’?

De praktische cursus aannemen van reparatieverzoeken maakt gebruik van ons eigen unieke beeldmateriaal (dat je overigens na afloop als naslagwerk mee naar huis krijgt) en biedt inzicht in hoe je kan doorvragen en tot de kern van het probleem komt.

Wat levert het je op?

  • Je beschikt over de voor jou noodzakelijke technische basiskennis
  • Je bent beter en sneller in staat om reparatieverzoeken en/of onderhoudsklachten te begrijpen
  • Je kunt op juiste wijze opdrachten definiëren op werkbonnen

Cursusduur

1 dag

Extra

Na afloop van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname

Alle corporatiemedewerkers die meer technische basiskennis nodig hebben voor het aannemen van reparatieverzoeken, bv. KCC- en klantenservice medewerkers en opzichters.

Tijdens deze cursus leer je wat er zich allemaal in en op een woning bevindt, wat de meest voorkomende mankementen zijn, welke vaktermen het meest voorkomen en welke vervolgvragen je moet stellen aan bewoners bij de melding van een reparatieverzoek. Om dit doel te bereiken, zal er gedeeltelijk theorie worden behandeld, maar er wordt ook ruim aandacht besteed aan de praktijk in de vorm van veel foto’s en ander beeldmateriaal.

Programmaonderdelen:

  • Wettelijke bepalingen kleine herstellingen; wie moet wat herstellen en wie betaalt wat, wat zit er in het onderhoudsfonds, hoe om te gaan met VVE’s.
  • De opbouw van een woning, terminologie, met nadruk op onderdelen die leiden tot vragen en klachten. Dit onderdeel is het belangrijkste en grootste deel van de training.
  • Doorvragen, vervolgvragen stellen en goed luisteren om erachter te komen wat er precies aan de hand is, zodat de juiste persoon met de juiste onderdelen en gereedschappen naar de woning toe gaat.
  • Professionaliteit richting de huurder.
  • Algemeen

    Wat levert het je op?

    • Je beschikt over de voor jou noodzakelijke technische basiskennis
    • Je bent beter en sneller in staat om reparatieverzoeken en/of onderhoudsklachten te begrijpen
    • Je kunt op juiste wijze opdrachten definiëren op werkbonnen

    Cursusduur

    1 dag

    Extra

    Na afloop van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname

  • Voor wie

    Alle corporatiemedewerkers die meer technische basiskennis nodig hebben voor het aannemen van reparatieverzoeken, bv. KCC- en klantenservice medewerkers en opzichters.

  • Programma

    Tijdens deze cursus leer je wat er zich allemaal in en op een woning bevindt, wat de meest voorkomende mankementen zijn, welke vaktermen het meest voorkomen en welke vervolgvragen je moet stellen aan bewoners bij de melding van een reparatieverzoek. Om dit doel te bereiken, zal er gedeeltelijk theorie worden behandeld, maar er wordt ook ruim aandacht besteed aan de praktijk in de vorm van veel foto’s en ander beeldmateriaal.

    Programmaonderdelen:

    • Wettelijke bepalingen kleine herstellingen; wie moet wat herstellen en wie betaalt wat, wat zit er in het onderhoudsfonds, hoe om te gaan met VVE’s.
    • De opbouw van een woning, terminologie, met nadruk op onderdelen die leiden tot vragen en klachten. Dit onderdeel is het belangrijkste en grootste deel van de training.
    • Doorvragen, vervolgvragen stellen en goed luisteren om erachter te komen wat er precies aan de hand is, zodat de juiste persoon met de juiste onderdelen en gereedschappen naar de woning toe gaat.
    • Professionaliteit richting de huurder.

  • Data & kosten

Ook zij kiezen voor HabiTask

Klanten over Aannemen van reparatieverzoeken

“Praktijkgerichte cursus; zeer enthousiaste docent.”

Inge Kolenbrander - Ons Huis

“Prettig, helder, veel kennis, docent is enthousiast en boeit moeiteloos de hele cursusdag.”

Maryam Lok - Stadgenoot

“Heel praktisch, duidelijk, weet veel! Vooral de voorbeelden uit de praktijk.”

Hélène van de Knaap - Wonen Wateringen