Vragen? Bel 0182 - 302 444

Spelregels proefprojecten kwaliteitsborging

Op vrijdag 30 augustus heeft BZK in overleg met marktpartijen een aantal spelregels vastgelegd voor de proefprojecten die de komende tijd zullen worden opgestart. Doel van de spelregels is om – vooruitlopende op de start van de regiegroep die de proefprojecten gaat begeleiden – meer duidelijkheid te geven over de manier van samenwerken in proefprojecten…

Lees verder

Hitte in een huurhuis

Hitte in een huurhuis. Moet de verhuurder daar iets aan doen? Ja, dat moet als het gaat om ‘ernstige overlast door warmte doordat er geen technische voorziening is getroffen’ zegt de Huurcommissie. Maar wat is ‘te warm’? De Huurcommissie kreeg eind 2018 een klacht van huurders van een modern hoek-appartement. Grote ramen met isolatieglas. ‘Als…

Lees verder

Een prachtig vak!

Vanochtend om half negen mijn eerste inventarisatieklus van de dag in Enschede. Ik bel aan en een nette oudere dame in een kleurige zomerjurk opent de deur. Ze kijkt mij ietwat verbaasd aan. Ik leg uit wat ik kom doen maar ze onderbreekt me, de afspraak stond om negen uur in haar agenda, maar ze…

Lees verder

Klantcase Elan Wonen

HabiTask verzorgde bij Elan Wonen de incompany training Stook- en servicekosten. De training werd beoordeeld met een 9. Teamleider Bedrijfsvoering Guus van Gelder vertelt hoe deze training de kennis binnen de organisatie heeft teruggebracht. Probleemstelling vooraf De afrekening van service- en stookkosten bij Elan Wonen is de laatste jaren voornamelijk ingevuld door ingehuurde krachten. Bovendien…

Lees verder

Stadgenoot lanceert e-learning Aannemen van reparatieverzoeken

Dinsdag 25 juni lanceerde Stadgenoot de e-learning reparatieverzoeken. HabiTask ontwikkelde deze in de afgelopen maanden in samenwerking met Cando en Stadgenoot. Wij staan achter de ambitie van Stadgenoot om een leeroplossing te bieden waarin medewerkers blijvend kunnen leren. Verder ambities van Stadgenoot zoals de kwaliteit van de klantservice verhogen, reparatieverzoeken verbeteren en de inwerktijd verkorten…

Lees verder

Leergang Verhuurmedewerker gestart!

We zijn begonnen! Vier enthousiaste cursisten zijn op 21 mei gestart met de leergang verhuurmedewerker. Ons docententeam heeft zich goed voorbereid en we zijn er klaar voor om de cursisten op te leiden voor deze functie binnen de woningcorporatie. Binnen de leergang gaan we in op het adverteren van een woning tot de inkomenstoets en…

Lees verder

E-learning Aannemen van reparatieverzoeken

In aanvulling op onze klassikale training Aannemen van Reparatieverzoeken hebben wij nu ook een E-learning ontwikkeld. Ben jij op zoek naar een cursus waarbij je leert hoe je om moet gaan met reparatieverzoeken van huurders? En wil je deze cursus vanuit huis én in je eigen tempo volgen? Dan is de nieuwe e-learning Aannemen van…

Lees verder

Nieuwe regelgeving EPA-W en EPA-U uitgesteld tot 1 juli 2020

Nieuws Energieprestaties In overleg met het ministerie van BZK heeft het Lenteakkoord bekend gemaakt dat de ingangsdatum van 1 januari 2020 voor het nieuwe stelsel voor energieprestaties niet haalbaar is! Het nieuwe stelsel voor energieprestaties gaat in op 1 juli 2020, een half jaar later dan gepland. Dit uitstel is nodig om de overgang goed…

Lees verder

19 graden is warm genoeg

De Kantonrechter Maastricht deed een uitspraak over verlaging van de temperatuur in een huur-appartement. Het ging om een complex met een collectieve verwarming. De verhuurder had maximum temperaturen ingesteld. Overdag 22 graden. En ’s nachts maximaal 19 graden. De huurder vond de nachttemperatuur te koud. De kantonrechter vindt dit acceptabel en zegt: “De doorsnee huurder…

Lees verder