Vragen? Bel 0182 - 302 444

Opleiding verhuurconsulenten – Haag Wonen

Haag Wonen

In de afgelopen jaren volgende de veranderingen in het vak van verhuur elkaar snel op. Hier kregen ook de verhuurconsulenten van Haag Wonen mee te maken. Naast inhoudelijke wijzigingen in het vakgebied, kregen ze ook te maken met reorganisaties en hogere eisen aan vastlegging en verantwoording (van bv. inkomensgegevens). In juni 2016 wilde het management…

Lees verder

Evaluatie begeleiding na Fusie MeerWonen

Op 1 juli 2015 ontstond MeerWonen uit een fusie van Buitenlust en Alkemade Wonen. Beide organisaties hadden hun eigen DNA, die samengesmolten moest worden tot een nieuw, vooruitstrevend DNA. De nieuwe bestuurder, Peter Hoogvliet, heeft HabiTask gevraagd een cultuurtraject met de nieuwe organisatie in te zetten. Annemarieke Nagel heeft in opdracht van HabiTask heeft een…

Lees verder

Wijkgericht werken – Woonwenz

Logo woonwenz

Gemeente, corporaties en maatschappelijke partners willen het stadsdeel Blerick in Venlo aanpakken. Zij willen dit met de bewoners doen, hen de regie laten nemen en hen in hun kracht zetten door richting te geven en ruimte te laten: de buurt bestuurt. Dit vraagt om andere manieren van samenwerken zowel met de bewoners als tussen de…

Lees verder

Servicekosten – Lefier

Lefier

Lefier werkt in 8 gebiedsteams om zo dicht mogelijk bij de klant te kunnen opereren. De afrekening van de servicekosten was tot voor kort niet eenduidig voor alle gebieden. Mireille Dijk (Manager gebiedsteam en portefeuillehouder servicekosten) werkt aan een verbetertraject, waarin mooie stappen gemaakt zijn in het verbeteren en uniformeren van het proces. Lefier wilde daarnaast…

Lees verder

Reparatieverzoeken – Mooiland

Mooiland

De klantenservice van Mooiland wil een 8 scoren op klanttevredenheid. Mooiland zag dat het voor medewerkers zonder technische achtergrond lastig is om een goed beeld van het reparatieverzoek te krijgen, waardoor gesprekken langer duurden en moeizamer verliepen dan gewenst. HabiTask verzorgde een intensieve en interactieve 2-daagse training reparatieverzoeken. We evalueren dit met José Götz, teammanager…

Lees verder

Werving AlleeWonen – Manager bedrijfsvoering

In december 2015 heeft AlleeWonen de werving van een nieuwe manager bedrijfsvoering opgestart. Omdat dit een lastig in te vullen functie is, voldeed het aantal reacties en de kwaliteit van de sollicitanten niet aan de wensen van AlleeWonen. Daarom heeft AlleeWonen HabiTask ingeschakeld om de werving en selectie uit te voeren en zo ook kandidaten…

Lees verder

VvE beheer – Leystromen

Leystromen

Leystromen heeft besloten de rol van groot-eigenaar in de VVE bij de woonmakelaars te leggen. Omdat deze medewerkers nog geen kennis of ervaring hiermee hadden, werd HabiTask gevraagd een maatwerktraining te ontwikkelen. Na een persoonlijke intake met de docent en opleidingsadviseur en een gedegen plan van aanpak, werden uiteindelijk 3 trainingsdagen georganiseerd. De eerste 2…

Lees verder

Woningwaardering – Stadlander

Stadlander besteedt werkzaamheden in hoge mate uit aan onderhoudsregisseurs. Daarvoor is het van belang dat de carthoheek op orde is. Daarnaast is de berekening van de woningwaardering per 1 oktober 2015 gewijzigd. HabiTask verzorgde daarom een praktische training woningwaardering, met ’s morgens de theorie, waarbij ook de assetmanagers meededen, en ’s middags 2 praktijkbezoeken aan woningen,…

Lees verder

Traineeship Woonmakelaars – Ymere

Ymere

Na een intensief traject was op 3 februari de diploma uitreiking van het traineeship woonmakelaar bij Ymere. We blikken terug met trainees Ahlam, Iris, Kelly en Xavier.   1. Wat vonden jullie van de kwaliteit van de opleidingen? Welke opleidingen / docenten vielen op? De trainees zijn erg enthousiast over de kwaliteit en praktijkgerichtheid van de…

Lees verder