Evaluatie werving Patrimonium

Patrimonium Urk is een compacte organisatie die haar werk goed en zoveel mogelijk zelf wil doen. Dit vraagt veel van de medewerkers. Een sleutelrol daarin is de medewerker strategie en control. Toen deze medewerker dan ook haar vertrek aankondigde, wist Patrimonium dat ze voor een behoorlijke uitdaging zou komen om dit schaap met 5 poten weer te vinden. Daarom schakelde ze HabiTask in; en met succes. Inmiddels is, de geboren en getogen Urker, Harmen van Laar, al enkele maanden aan het werk bij Patrimonium. We evalueren met de bestuurder, Johan Oosterhoff, en natuurlijk ook met Harmen zelf.

Johan: “Harmen is erg goed ontvangen bij Patrimonium. De setting van Patrimonium past hem erg goed, en het is leuk dat hij nog zo jong is.”
Harmen is direct voortvarend te werk gegaan. In zijn eerste weken was er direct al een RvC-vergadering en heeft hij een start gemaakt met de interne controle: “Mijn achtergrond als accountant helpt, ik kende Patrimonium al en weet hoe je interne controles doet. Maar ik merk toch dat het toch anders is wanneer je accountant bent dan wanneer je zelf bij een organisatie werkt.”

Hoe hebben jullie de procedure met HabiTask ervaren?
Johan: “De communicatie met HabiTask was super, korte lijnen en toen ik belde met de aanvraag had ik de volgende dag al een offerte. Het was prettig dat ik regelmatig updates kreeg over de voortgang van de procedure. Ook de manier waarop HabiTask kandidaten voorstelt en het beeld dat we krijgen o.b.v. de gestelde criteria beviel goed. Patrimonium is een kleine organisatie, wij hebben geen HR-ondersteuning. Daarom was het fijn dat HabiTask ook bij de gesprekken bij Patrimonium aanwezig was en advies kon geven.”
Harmen: “Ik vond het een uitgebreide procedure, het gesprek ging best diep. Maar het was wel goed dat HabiTask deze gesprekken zo gevoerd heeft. ”

We wensen Harmen veel succes bij Patrimonium, en Patrimonium veel succes met het blijven invullen van haar maatschappelijke rol op Urk.