Klantcase Woonwaarts

HabiTask verzorgde voor 10 medewerkers van Woonwaarts een incompany ‘Klantgerichte Correspondentie‘. Deze training werd hoog beoordeeld, namelijk met een 8,5!

De vraag

Vanuit Woonwaarts kwam de vraag om een training te ontwikkelen voor de afdeling KCC. Eén van de leervragen was om ervoor te zorgen dat de medewerkers op een eenduidige manier mails konden beantwoorden. Net als bij veel andere corporaties wordt steeds meer correspondentie via de mail afgehandeld.

Onze oplossing

HabiTask heeft de incompany training in 1 dag gegeven. Voorafgaande aan de training heeft de opleidingsadviseur de training afgestemd met de contactpersoon binnen Woonwaarts en daarna heeft onze trainer de training verzorgd. Met name het van te voren afstemmen van de leerdoelen en het laten aansluiten van de training op het beleid van Woonwaarts, hebben geresulteerd in een zeer geslaagde dag.

Woonwaarts over de training

“Via HabiTask hebben we een perfect voor ons op maat gesneden cursus gevolgd. Omdat we steeds meer via de email benaderd worden door onze klanten en wij die mails op een eenduidige en klantgerichte wijze willen blijven afhandelen zijn we op zoek gegaan naar een cursus Klantgerichte Correspondentie en zijn we uitgekomen bij HabiTask. We hebben de cursus gevolgd met ons voltallige KCC en hebben ook een collega van onze afdeling Communicatie gevraagd de cursus met ons te volgen. We hebben er met z’n allen enorm veel van opgestoken.

Er zat voor ieder wat wils bij

Dick van Veldhuizen – Coördinator Woonwaarts

We hebben onder meer geleerd:

  • Dat we voordat we een e-mail beantwoorden onszelf eerst afvragen wat het doel is van de e-mail, wie de e-mail leest en wat de boodschap is
  • Hoe we op een eenvoudige manier de dingen kunnen benoemen (vermijden van vakjargon)
  • Hoe we een e-mail opbouwen en beantwoorden door middel van de 5 W’s+H (wie, wat, wanneer, waar, waarom en hoe)
  • Dat het belangrijk is op welke plek je de informatie zet: Begin met je belangrijkste boodschap!
  • Hoe we aantrekkelijk schrijven
  • Ook hebben we grammatica en spelling behandeld.

Aan het einde van de dag, die omvloog, kwamen we tot de conclusie dat er echt voor ieder wat wils bij heeft gezeten. De cursusleidster was heel kordaat, concreet en enthousiast! Mede dankzij een goede voorbereiding.”

Wij staan voor kwaliteit

Jij bepaalt de uitgangspunten, wij verzorgen de best mogelijke invulling om de doelen te bereiken.

energiek
Energiek

We hebben passie voor de dingen die we doen. Enthousiasme om mensen en organisaties te helpen ontwikkelen en te zien hoe hun potentieel tot bloei komt.

vernieuwend
Vernieuwend

HabiTask richt zich op de professionals van morgen! We zorgen dat ons aanbod actueel is én leveren direct toegevoegde waarde voor jouw uitdagingen.

maatschappelijk hart
Maatschappelijk hart

De publieke sector past ons. We doen graag werk wat betekenisvol is. We zijn transparant, rekenen een eerlijke prijs en geven oprecht advies.

Advies nodig?

Wil je een vrijblijvend advies hoe we jouw organisatie op dit onderwerp verder kunnen helpen? Bel naar 0182 – 302 444 of vul het contactformulier in.

Incompany aanvraag