Klantgericht corresponderen – Wooninvest

Wooninvest

In november 2013 kregen 10 medewerkers van Wooninvest een incompany ‘Klantgericht Corresponderen’. Deze training werd goed beoordeeld, namelijk met een 8,3! Lees hier de volledige evaluatie.

De vraag

De vraag was hoe de correspondentie te verbeteren, specifiek voor financiële medewerkers. De correspondentie moest duidelijker en klantgerichter. Wooninvest heeft ook twee andere aanbieders onderzocht maar uiteindelijk bewust voor HabiTask gekozen.

De oplossing

HabiTask heeft de incompany training in twee middagen gegeven. Normaliter staat voor deze cursus twee dagen maar Wooninvest gaf de voorkeur aan twee dagdelen.  Docent Mart Rienstra heeft voor de training contact gehad met Wooninvest om deze training specifiek met hen af te stemmen.

Wooninvest over de training

“Het was een heel boeiende cursus. Soms heb je wel eens bij het volgen van een cursus dat je zo halverwege de middag in slaap dreigt te vallen.  Daar was nu helemaal geen sprake van; het was een hele goede cursus die door Mart Rienstra heel boeiend werd gebracht. Echt een ontzettend leuke docent.”

“Vooraf hadden we een beeld dat we zouden gaan leren van standaardbrieven. Hoe lang een zin mag zijn, hoe je een brief begint en afsluit en dat soort regels. Maar in plaats daarvan hebben we geleerd creatief te zijn en om niet in standaarden en cliché’s terug te vallen. Dat heeft echt een meerwaarde.

Nu, in de praktijk van alledag zijn we er nog niet. Klantgericht corresponderen blijft moeilijk. Maar we zijn echt een stuk verder gekomen”.

Ook geïnteresseerd in onze maatwerkoplossingen? Neem contact met ons op via 0182-302444 of opleidingen@habitask.nl!