Klantgerichte correspondentie – Standvast Wonen

standvast-wonen

In september 2014 kregen 10 medewerkers van Standvast Wonen een incompany ‘Klantgerichte Correspondentie’. Deze training werd hoog beoordeeld, namelijk met een 8,5! Lees hier de volledige evaluatie.

De vraag

Vanuit Standvast kwam de vraag om een training te ontwikkelen voor de afdeling KCC. Eén van de leervragen was om ervoor te zorgen dat de medewerkers op een eenduidige manier mails konden beantwoorden. Net als bij veel andere corporaties wordt steeds meer correspondentie via de mail afgehandeld.

Onze oplossing

HabiTask heeft de incompany training in 1 dag gegeven. Voorafgaande aan de training heeft de opleidingsadviseur de training afgestemd met de contactpersoon binnen Standvastwonen en daarna heeft onze trainer Leontine Tacoma de training verzorgd. Met name het van te voren afstemmen van de leerdoelen en het laten aansluiten van de training op het beleid van Standvastwonen, hebben geresulteerd in een zeer geslaagde dag.

Standvast Wonen over de training

“Via HabiTask hebben we een perfect voor ons op maat gesneden cursus gevolgd. Omdat we steeds meer via de email benaderd worden door onze klanten en wij die mails op een eenduidige en klantgerichte wijze willen blijven afhandelen zijn we op zoek gegaan naar een cursus Klantgerichte Correspondentie en zijn we uitgekomen bij HabiTask. We hebben de cursus gevolgd met ons voltallige KCC en hebben ook een collega van onze afdeling Communicatie gevraagd de cursus met ons te volgen. We hebben er met z’n allen enorm veel van opgestoken.

We hebben onder meer geleerd:

  • Dat we voordat we een e-mail beantwoorden onszelf eerst afvragen wat het doel is van de e-mail, wie de e-mail leest en wat de boodschap is
  • Hoe we op een eenvoudige manier de dingen kunnen benoemen (vermijden van vakjargon)
  • Hoe we een e-mail opbouwen en beantwoorden door middel van de 5 W’s+H (wie, wat, wanneer, waar, waarom en hoe)
  • Dat het belangrijk is op welke plek je de informatie zet: Begin met je belangrijkste boodschap!
  • Hoe we aantrekkelijk schrijven
  • Ook hebben we grammatica en spelling behandeld.

Aan het einde van de dag, die omvloog, kwamen we tot de conclusie dat er echt voor ieder wat wils bij heeft gezeten. De cursusleidster was heel kordaat, concreet en enthousiast! Mede dankzij een goede voorbereiding.”

Ook geïnteresseerd in onze maatwerkoplossingen? Neem dan contact op via 0182-302444 of opleidingen@habitask.nl