Werving Laurentius – 7 management- en staffuncties

Sinds 2012 stond Laurentius onder verscherpt toezicht, vanwege grote financiële risicos en integriteitskwesties. Het interim bestuur en management ging aan de slag met het herstelplan. In juni 2013 is HabiTask benaderd om de werving voor de nieuwe managers en staffunctionarissen te verzorgen. Dit was een complexe opdracht, omdat de hele cultuur van Laurentius gewijzigd werd, er nog geen nieuwe bestuurder was en het nieuwe management onder hoge druk het herstelplan moest gaan uitvoeren. Daarnaast waren er ook veel functies die tegelijk ingevuld moest worden, namelijk:

  • Manager Wonen
  • Manager Bedrijfsvoering
  • Kwartiermaker Wonen
  • Maatschappelijk netwerker
  • Controller
  • Medewerker planning en control
  • Vastgoed innovator

In een periode van 6 weken heeft HabiTask alle gesprekken gevoerd en de beste kandidaten aan Laurentius voorgesteld.

Hans Pluim (interim manager wonen): “HabiTask heeft op een moderne, snelle manier de W&S begeleid voor 7 functies bij Laurentius. Robert bleef flexibel en vol energie aan de slag in een lastig traject.”

Marie-Thérèse Dubbeldam (bestuurder): “HabiTask heeft prima werk geleverd bij het invullen van 7 vacatures voor Laurentius: creatief, overziet goed wat de nieuwe organisatie nodig heeft en met oog voor relevante details.”